Fraktvillkor, Webshop

Leveranstider

Produkter märkta med "Ej lagervara" tillverkas vid beställning och skickas i normala fall från oss inom 10 arbetsdagar från beställningsdatum, om inget annat anges.

Längre leveranstider kan förekomma vid beställning av stora kvantiteter eller under högsäsong och kring helgdagar och semestertider.

Beställer du flera produkter sänder vi som regel alltid dessa i samma försändelse.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Se även:
Köplagen >
respektive ALG10 > 

Bytesrätt

Bytesrätt på lagerförda produkter (inom 14 dagar) gäller, men kostnad för ursprunglig frakt och returfrakt bekostas dock av köparen. Om köpet gäller en specialtillverkad vara, dvs kapat till specifika mått – eller vara märkt som "ej lagervara" – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel (brandats med logotyper el. texter el. liknande), upphör bytesrätten i och med att varan börjar produceras.

Felproduktion orsakad av oss ersätts med ny produkt eller återbetalas efter godkännande av oss. Vid felleverans eller reklamation av defekt vara står Cosign Nordic AB för frakten.

Vid reklamation, felleverans eller byte ska Cosign Nordic AB kontaktas innan varan skickas tillbaka. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå vilken vara det gäller, skäl för reklamation/byte och vem hos oss du pratat med tidigare.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Returnerad vara ska vara i obruten förpackning. Du får inte använda varan, men får naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslös hantering förlorar du bytesrätten. 

Våra fraktsätt

Vi använder oss av DHL för våra leveranser inom Sverige.

DHL paket, DHL styckegods, DHL partigods

OBS! Bokningsbart enbart till företagsadress med ett företagsnamn som mottagare.Vi skickar varorna som standard med DHL som kör ut och levererar varorna direkt till leveransadressen. Vissa stora gods kan kräva lossning med truck. Det är alltid viktigt att mottagaren är på plats och kan ta emot godset när leveransen kommer. Adressen måste vara bemannad kontorstid, vardagar 08:00 - 17:00 för mottagande. Detta gäller även små och medelstora paket.

Vill ni att paketet skickas till närmaste DHL Service Point för upphämtning istället, måste detta uppges i rutan för "extra meddelande till butik" i kassan. Maxstorlek 150x50x50cm, max 20 kg per sändning.

OBS! om vi redan skickat paketet kan vi tyvärr inte kostnadsfritt ändra utlämningsställe eller adress.


Vi förbehåller oss rätten att debitera för dom kostnader som kan uppstå om det inte går att leverera till angiven leveransadress.

Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Om annan fraktlösning önskas, skall detta meddelas i samband med köp. Antingen via rutan för "extra meddelande till butik" i kassan eller genom ett telefonsamtal till kundtjänst. 

DHL Service point - Leverans till uthämtningsställe med avisering (på begäran)

För att ge våra kunder största möjliga service använder vi oss ibland av DHL Service point vilket innebär att du får en avisering så att du enkelt kan hämta ut ditt paket på något av DHL's många utlämningsställen. Detta görs dock enbart på begäran från kund. Vill ni att paketet skickas till närmaste DHL Service Point för upphämtning istället för er företagsadress, måste detta uppges i rutan för "extra meddelande till butik" i kassan.

Maxstorlek för paket till service point 150x50x50cm, max 20 kg per sändning.

Du hittar utlämningsställena över hela landet på platser som du besöker varje dag: affären runt hörnet, bensinstationen eller kiosken. Alla transporter är klimatsmarta. Det betyder att DHL kompenserar för koldioxiden som släpps ut, så att effekten på miljön blir lika med noll.

Vi aviserar våra paket via e-post samt sms direkt till din mobiltelefon. Påminnelse skickas via sms och brev. Därför är det viktigt att rätt telefonnummer och e-postadress uppges vid beställningen. Utlämning sker mot uppvisande av legitimation och sändningsnummer.

Försändelser levereras till ditt närmaste DHL Service point som räknas ut ifrån ditt postnummer, vill du byta till ett utlämningsställe nära t.ex din bostad skriv det i meddelande rutan för "extra meddelande till butik" i kassan.

OBS! om vi redan skickat paketet kan vi tyvärr inte kostnadsfritt ändra utlämningsställe eller adress.

Klicka här för att hitta Närmaste DHL Service point >

Paketet finns i 14 dagar på Service Point utlämningsställe för avhämtning. Hämtar du inte ut din beställning i tid går den automatiskt i retur till oss. För ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Observera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten.

Hämta själv i butik - Gnesta

Om du vill hämta dina varor själv kostnadsfritt hos oss väljer du "Hämtas hos Cosign Nordic AB" som leveranssätt i kassan. Då hämtar du ut dina produkter i vår lokal på Margretedalsvägen 2, 64634 Gnesta. Vi kontaktar dig när varorna finns klara för upphämtning.

Öppettider, kontaktuppgifter och vägbeskrivning finner du på "kontakta oss" sidan.

Skadat gods

Vid skador på godset gäller att;

-Synliga skador noteras på frakthandlingen/handscannern i samband med mottagningen av godset.

-Dolda skador (uppackningsskador) anmäls till DHL inom 7 arbetsdagar.

-Du alltid har skadat gods och emballage tillgängligt för eventuell besiktning.

Förluster

Vid förlust av gods gäller att;

-DHL inte har kunnat lämna ut gods inom 30 arbetsdagar (inrikes) från det att godset mottogs för transport. 

Anmäl skada på eller förlust av gods

Anmälan sker på följande sätt;

-Internet, dhlfreight.se

-Telefon, 0771-345345

-Epost, claimsse@dhl.com

Dröjsmål

Vid reklamation av dröjsmål gäller:

-Att det finns en beställd "tidsbestämd lossning" eller en Garantitjänst (G7, G10 eller G12) (inrikes)

-Transporttidplanen är inte att beakta som ett avtal om transport med tidslöfte

-För att ersättning skall kunna utgå måste skada kunna bevisas (utrikes DHL EUROCONNECT).

Fraktvillkor